Zabudnuté heslo?
Prihlásenie

Technológia RAD umožní aj nevidiacim hrať bežné pretekárske hry

Technológia RAD umožní aj nevidiacim hrať bežné pretekárske hry
Autor:
Roman Mališka
Zverejnené:
9. 3. 2018
Hodnotenie:
Už ste hlasovali.

V hernom svete síce už existujú špeciálne počítačové hry, ktoré môžu hrať nevidiaci ľudia, no PhD študent Brian A. Smith z katedry počítačovej vedy na Kolumbijskej univerzite v New Yorku verí, že sa dajú ešte vylepšiť. Aj preto vytvoril technológiu s označením RAD, ktorá je založená na zvukovom rozhraní pre navigáciu nevidiacich. RAD sa pritom údajne dá implementovať do takmer všetkých existujúcich 3D pretekárskych hier.

Podľa autora je technológia RAD základným systémom, ktorý umožňuje nevidiacim ľuďom hranie aj bežných pretekárskych hier s plnou 3D grafikou, realistickou fyzikou vozidiel, komplexnými závodnými dráhami so štandardným ovládačom k PlayStation 4. Nejedná sa pritom u špeciálne upravenú verziu pretekárskej hry pre nevidiacich, pretože systém by sa mal dať zakomponovať do takmer všetkých súčasných pretekárskych hier.

Navyše na rozdiel od niektorých hier, ktoré sú určené pre nevidiacich, technológia RAD nezahltí hráčov tým, že im poskytne príliš veľa informácií, ani im neznižuje pocit zo zábavy tým, že by im poskytovala príliš zjednodušení vo forme pokynov.

PhD študent Brian A. Smith (vľavo) z katedry počítačovej vedy na Kolumbijskej univerzite v New Yorku vytvoril technológiu s označením RAD, ktorá je založená na zvukovom rozhraní pre navigáciu nevidiacich v pretekárskych počítačových hrách.

Namiesto toho obsahuje iba dva zvukové navádzacie systémy, ktoré hráč počúva cez štandardné slúchadlá. Jedno navádzanie je tón, je tón, ktorý udáva rýchlosť a trajektóriu virtuálneho vozidla a druhý používa smerové zvuky na upozornenie hráčov na nadchádzajúce zákruty na pretekárskej trati.

Systém tak pomáha nevidiacemu hráčovi s rozpoznaním aktuálnej rýchlosti vozidla, jeho pozíciou na trati, učí ho spoznávať trať, profiluje smerovanie, ostrosť zákrut, načasovanie do ich prejazdu a dĺžku zákruty. Používateľ si vie zvoliť moment podľa vysokého alebo nízkeho tónu, kedy sa rozhodne pre optimálne zatáčanie na trati a vie kedy má zabrzdiť.

Technológia RAD je základným systémom, ktorý umožňuje nevidiacim ľuďom hranie aj bežných pretekárskych hier s plnou 3D grafikou, realistickou fyzikou vozidiel, komplexnými závodnými dráhami so štandardným ovládačom k PlayStation 4.

Počas testovania technológie si 15 dobrovoľníkov vyskúšalo prototypovú pretekársku hru, a systém im vyhovoval oveľa viac ako pri populárnej dostupnej pretekárskej hre Mach 1 pre nevidiacich. Smith pokračuje na vývoji technológie RAD a chcel by, aby umožnila nevidiacim hráčom spoznávať ďalšie herné prvky, ako je napríklad pozícia súperovho vozidla. Tiež dúfa, že sa táto technológia bude dať prispôsobiť iným typom počítačových hier.

Systém RAD pomáha nevidiacemu hráčovi s rozpoznaním aktuálnej rýchlosti vozidla, jeho pozíciou na trati, učí ho spoznávať trať, profiluje smerovanie, ostrosť zákrut, načasovanie do ich prejazdu a dĺžku zákruty.

Podobné články