Brána do Matrixu získala finálnu podobu
- Autor:
- Roman Mališka
- Zverejnené:
- 15. 6. 2015
- Hodnotenie:
- Už ste hlasovali.
Po troch rokoch usilovného vývoja máme konečne na svete finálnu podobu zariadenia, ktoré nás prenesie do virtuálneho sveta plného neuveriteľných zážitkov. Spoločnosti Facebook a Oculus oficiálne predstavili headset Rift, ktorý sa začne predávať v prvom štvrťroku budúceho roka.
Hoci neboli odhalené presné parametre a ani koncová cena, podľa predchádzajúcich vyjadrení spoločnosti Oculus, so všetkým počítačovým hardvérom potrebným pre spustenie zariadenia, by cena nemala presiahnuť sumu 1500 dolárov (či bol myslený celý počítač alebo len komponenty nie je jasné).
Headset Rift dokáže vtiahnuť používateľa do prekvapivo presvedčivého 3D prostredia virtuálnej reality. Bude obsahovať odnímateľné slúchadlá a pokiaľ by ste neboli spokojní s pribalenými, môžete kľudne použiť svoje vlastné slúchadlá.
Spolu so slúchadlami bude k dispozícii aj herný ovládač, ktorý bol pôvodne vyvíjaný pre hernú konzolu Microsoft Xbox One. Vďaka spolupráci s Microsoftom by zariadenie Rift malo dobre pracovať s hrami bežiacimi na novom operačnom systéme Windows 10.
V súvislosti s tým majú už viacerí softvérový vývojári k dispozícii prototypy zariadenia Rift, pre ktoré pripravujú svoje najnovšie hry, tak aby sa boli dostupné priamo v prvý deň oficiálneho predaja headsetu Rift.
Súčasťou zariadenia pre zobrazenie virtuálnej reality bude ak používateľské rozhranie s názvom Oculus Home. Toto rozhranie sa stane centrom pre prehliadanie internetových stránok, nakupovanie a hranie nových hier, či pre interakciu s ostatnými hráčmi. K dispozícii bude aj 2D verzia rozhrania, ktoré sa bude dať použiť bez headsetu.
Pri oficiálnom predstavení finálnej podoby Riftu bol tiež prezentovaný prototyp ovládača pre virtuálnu realitu, prezývaný ako Oculus Touch. Známy tiež pod kódovým označením „Half Moon“, sa ukrýva bezdrôtový ovládač, ktorý poskytuje spätnú hmatovú väzbu používateľovi ako je tomu zvykom v moderných hrách.
Ovládač je vybavený kruhom senzorov, ktoré dokážu identifikovať signály používateľa, ako napríklad pri zamávaní, alebo keď dá hore palec. Cieľom vývojárov je vytvoriť vlastne také rozšírenie vašich vlastných rúk, ktoré pri používaní zariadenia uvidíte vo virtuálnom svete.